Comunitatea românească

Proiecte pentru comunitate

       DIASPORA START-UP

INFOGRAFIC ŞI APLICAŢIE ONLINE CREATE PENTRU A ÎNLESNI ACCESUL LA DIASPORA STAR-UP

Programul Diaspora Start-Up a fost explicat pe scurt, într-un infografic (anexat la mail) care prezintă schematic etapele şi condiţiile de eligibilitate pentru depunerea cererilor de finanţare.

Pentru entitățile interesate să devină administratori de schemă de antreprenoriat a fost creată o aplicaţie, MySMIS, prin care se pot depune cererile de finanțare până pe 29 noiembrie, ora 16:00, ora României (aplicaţia este disponibilă aici: http://www.fonduri-ue.ro/mysmis).

De asemenea, lista entităților din diaspora interesate de program este disponibilă aici: http://www.dprp.gov.ro/lista-organizatiilor-diaspora-start-up/

Reprezentare schematică aici.

 

S-A DESCHIS APELUL PENTRU SCHEME DE GRANT PENTRU ANTREPRENORI

Ministerul Fondurilor Europene (MFE), împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, prin, au deschis apelul pentru Programul „Diaspora Start-up”, cu o alocare de 30 milioane euro din Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020.

Fondurile sunt destinate cetățenilor români din Diaspora și celor recent reîntorși în țară şi vor fi alocate prin intermediul administratorilor de schemă de antreprenoriat pentru proiectele depuse până la data de 29.11.2016, ora 16:00 (ora Ro).

Apelul presupune 2 etape:

  1. În prima etapă, administratorii de schemă* de antreprenoriat depun propunerile de proiecte în valoare de maximum 5.000.000 euro prin care se angajează să pregătească viitorii antreprenori și să le acorde acestora consultanţă şi subvenții pentru lansarea afacerilor în țară.

Pentru a fi eligibil, administratorul schemei de antreprenoriat trebuie să îndeplinească următoarele condiții cumulative:

  • să aibă capacitatea să desfășoare acțiuni de consiliere și/sau dezvoltare a IMM;

  • să demonstreze desfășurarea de activități de promovare si susținere a drepturilor românilor din Diaspora, activități de facilitare privind crearea de rețele profesionale ale românilor din Diaspora și/sau activități de promovare a conectării cu România și de prietenie cu țara gazdă, activități de formare antreprenorială sau consiliere privind implementarea unor planuri de afaceri specifice IMM.

În cazul în care administratorul de schemă de antreprenoriat nu îndeplineşte această condiţie, pot fi realizate parteneriate cu alte entităţi, din ţară sau din Diaspora, care să poată face dovada îndeplinirii acestei condiţii.

  1. În cea de-a doua etapă, cetățenii români eligibili**, care doresc să își înființeze o companie/afacere, pot accesa fonduri în valoare maximă de 40.000 de euro și pot urma programe de formare antreprenorială de tip e-learning, prin intermediul administratorilor de schemă de antreprenoriat.

* Entitățile care pot administra scheme de antreprenoriat (singure sau în parteneriat cu alte entităţi din ţară sau din Diaspora) pot fi: furnizori de Formare Profesională Continuă autorizați, publici și privați; organizații sindicale și patronate; membri ai Comitetelor Sectoriale și Comitete Sectoriale cu personalitate juridică; autorități ale administrației publice locale (unități administrativ-teritoriale); asociații profesionale; camere de comerț și industrie; ONG-uri; universități; Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri și instituții/agenții/organizații subordonate/coordonate de acesta; parteneriate între categoriile mai sus menționate.

** Sunt eligibili cetățenii români cu vârsta minimă de 18 ani, care fac dovada rezidenței sau a domiciliului în străinătate de minim 12 luni.

Pentru administratorii de schemă de antreprenoriat:

MAE/DPRRP îşi propune să faciliteze colaborarea cu organizații ale românilor din străinătate, pentru stabilirea de parteneriate în vederea constituirii administratorilor de schemă de antreprenoriat. Organizațiile din diaspora interesate de acest program sunt invitate să trimită datele lor de contact, până la data de 29 noiembrie 2016, la adresa de e-mail diaspora@mae.ro, pentru a fi incluse într-o listă ce este deja pusă la dispoziția entităților din România pe site-ul DPRRP și MFE: http://www.dprp.gov.ro/wp-content/uploads/2016/10/update_lista-organizatii-inscrise.pdf

Pentru antreprenori:

Propunerile de proiect ale românilor din Diaspora care doresc să deschidă o afacere în ţară pot fi depuse până la data de 29.11.2016, ora 16:00 (ora Ro), la adresa de e-mail: diaspora@fonduri-ue.ro

Mai multe detalii despre program aici:

http://www.fonduri-ue.ro/presa/noutati/2080-programul-diaspora-start-up-se-deschide-apelul-pentru-propuneri-de-scheme-de-grant 

sau aici: http://www.dprp.gov.ro/programul-diaspora-start-up-se-deschide-apelul-pentru-propuneri-de-scheme-de-grant/

 

SESIUNE DE FINANŢARE

O NOUĂ SESIUNE DE FINANŢĂRI NERAMBURSABILE DISPONIBILE PENTRU ROMANII DE PESTE HOTARE

Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni (DPRRP) din cadrul Ministerului Afacerilor Externe a anunţat deschiderea unei noi sesiuni de finanțări nerambursabile - cu proceduri simplificate - pentru programele, proiectele și acțiunile care sprijină comunitățile românești de peste granițe.

Cererile de finanțare pot fi primite până la data de 1 decembrie 2016.

Condiţiile de eligibilitate sunt:

  • să fiţi persoană fizică sau juridică legal constituită în străinătate sau din România, să reprezentaţi o asociaţie, fundaţie, organizaţie sau instituţie;
  • să fiţi cetăţean român sau să aparţineţi de filonul cultural românesc şi să vă asumaţi identitatea culturală română (şi să semnaţi în acest sens, declaraţia pe proprie răspundere -- care poate fi descărcată de aici: http://www.dprp.gov.ro/finantare/);
  • să aveţi o idee de program, proiect sau acţiune în sprijinul românilor de pretutindeni.

Tipurile de programe, proiecte sau acţiuni eligibile se regăsesc în Anexa la Legea 321/2016, disponibila aici: http://www.dprp.gov.ro/finantare/.

Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilă, solicitantul trebuie să contribuie cu 10% din valoarea totală a proiectului (aceasta poate reprezenta, de exemplu, echivalentul chiriei pentru un spaţiu propriu, pus la dispoziţie gratuit pentru activităţile propuse, sau munca depusă pentru realizarea proiectului).

Documentele care trebuie să însoţească Cererea de Finanţare se regăsesc în Ghidul Solicitantului aici:  http://www.dprp.gov.ro/wp-content/uploads/2016/10/ghid_beneficiar-1.pdf.

Pentru a aplica, trebuie completate următoarele documente ce pot fi descărcate de aici: http://www.dprp.gov.ro/finantare/.

Cererea de finanţare trebuie trimisă până la data de 1 decembrie 2016:

  • online, la: dprrp@mae.ro
  • prin poştă, la adresa: MAE/DPRRP, Bld. Primăverii, nr. 22, sector 1, cod Postal 011972, București, România.

DPRRP a realizat şi un Ghid al beneficiarului interactiv ce poate fi vizualizat aici: https://www.facebook.com/dprrpromania/videos/720907808064722/

Mai multe detalii pe site-ul DPRRP:  http://www.dprp.gov.ro/departamentul-politici-pentru-relatia-cu-romanii-de-pretutindeni-lanseaza-o-noua-sesiune-de-finantare-dupa-reguli-simplificate/

 

GHIDUL MEDIULUI ASOCIATIV ROMÂNESC DIN AFARA GRANIŢELOR ŢĂRII 

CONTACT ŞI COMUNICARE CU ROMÂNII DE PRETUTINDENI

Institutul „Eudoxiu Hurmuzachi” pentru românii de pretutindeni (IEH) a reeditat Ghidul care cuprinde o bază de date actualizată a organizațiilor, publicațiilor, posturilor de radio și de televiziune, școlilor și bisericilor românești din comunitățile românești din afara granițelor țării, conform datelor din sursele oficiale, dar şi din informaţiile primite din partea mediului asociativ românesc din diaspora şi comunităţile istorice.

Ţinând cont de mobilitatea forţei de muncă, anumite organizaţii, publicaţii, şcoli, posturi de radio şi de televiziune, pot să fie nefuncţionale pe anumite perioade, să îşi desfăşoare activitatea în alte ţări decât în cele menţionate în sursele din ghid sau să presupună modificări de structură.

De aceea, IEH solicită tuturor organizaţiilor româneşti din comunităţile istorice şi diaspora să trimită informaţii despre orice modificare apărută sau asociaţie sau publicaţie nou înfiinţată pentru a putea fi introdusă în ediţia online a ´Ghidului Mediului Asociativ Românesc din afara graniţelor ţării´”, spun membrii echipei IEH.

Este încurajată înscrierea în Ghid a organizaţiilor dvs, astfel încât acesta să devină un instrument de lucru şi de conectare. Adresa la care pot fi trimise informaţiile este comunicare@ieh.ro.

Ediţia revizuită a Ghidului poate fi accesată în format online aici: http://www.ieh.ro/wp-content/uploads/2016/10/gridul_mediului_asociativ_romanesc.pdf

Mai multe detalii aici: http://www.ieh.ro/ieh-solicita-asociatiilor-romanesti-din-afara-granitelor-tarii-informatii-pentru-actualizarea-ghidului-mediului-asociativ-romanesc-din-afara-granitelor-tarii/ sau aici: http://www.ieh.ro/ieh-a-lansat-editia-a-ii-a-revizuita-a-ghidul-mediului-asociativ-romanesc-din-afara-granitelor-tarii/

 

 

Inchiderea sectiei consulare

19.07.2019

Stimați concetățeni, Va informam ca, începând cu data de 20.07.2019 serviciile consulare ale Ambasadei…

Consultare publica - secții de vot pentru alegerile prezidențiale

24.09.2019

Stimaţi concetăţeni, În zilele de 8-10 noiembrie 2019, respectiv, 22-24 noiembrie a.c., va fi organizat…

Ghidul privind rezidenta fiscala a persoanelor fizice

27.08.2019

Stimati concetateni, Va informam asupra faptului ca noul ghid privind rezidenta fiscala poate fi accesat la…

Înregistrarea la alegerile pentru Președintele României

02.08.2019

Alegătorii care doresc să voteze în străinătate, la alegerile pentru Preşedintele României din 8, 9 și 10…